tisdag 9 december 2008

Synt och sånt

Bild: EBM-folk...

 

Jag kan, om andan faller på, lyssna på musik när jag arbetar. Så gör jag just nu. Eller - jag lyssnar på en samlingsskiva utgiven av skivbolaget Infacted. Just nu den skiva de utgav anno 2006. Låt nummer två är Conetiks Cold Eyes (Frozen Plasma Remix). Hela låten är ett dåligt exempel på syntmusik som borde ha stannat i (var heter sequencer på svenska) sekvensspelareen. Synthkitsch. Klichéer. Nä, jag skall inte bara gnälla på den låten. Alla av bolaget utgivna samlingsskivor, omfattandes bolagets egna band, visar på en imponerande likriktning på alla sätt! Det gäller stil, uttryck, ljudbild osv…. Detta var 2006 vill jag betona! Kanske är det bättre i dag! De hade 2006 VNV-Nation med på skivan. De sticker ut bland de andra grupperna!

 

Just nu har de följande band:

Babylonia (I), Colony 5 (SE), Conetik (NO), Endanger (D), Frozen Plasma (D), Grendel (NL), Heimataerde (D), IC 434 (B), Iris (US), Les Anges De La Nuit (US), Lights of Euphoria (D/DK), Liquid Divine (D), Michigan (SE), Militant Cheerleaders On , The Move (SE), Modulate (UK), Monofader (NO), Muscle and Hate (NO/I), NVMPH (SE), Orange Sector (D), Portland (DK), PreEmptive Strike 0.1 (GR), Reaper (D), Retractor (US), Schallfaktor (D), Soman (D), State of the Union (US), Suicidal Romance (EST), Syrian (I), Tom Wax (D), Vox Celesta (D), X-Divide (D), XP8 (I)

 

Några av "banden" har ju faktiskt hostat ur sig några skaplig låtar, om än inte alldeles originella… Vilken uppräkning va?

 

Lite vänlighet och nåd får jag väl visa, i detta av massorna, olästa inlägg. Mycket är… en del är lyssningsbart och kan placeras i facket "låtar-som-kan-flyttas-till-MP3-spelaren-för-användning-när-man-joggar".


Inga kommentarer: