onsdag 14 januari 2009

VAB och olåt...

[Edit 1. Nix MP-3 filer går inte att lägga ut här, MEN videosnuttar!? Men inte WMV? Tror jag? Skall försöka igen. Gör jag en AVI el MPG fil blir de gigantiska i storlek.?.]

[Edit 2. Det gick med WMV-format. Vilken tur. Och vad hände med själva texten? Nå, nu har jag pillat lite med 'vagnreturer' - tihi - och teckenstorlek]

Så var det dags för en VAB-dag. På VAB-dagar kan man ägna sig dumheter. Jag gjorde just en extremt dålig liten låt. Snarast en olåt… Vi får väl se om den funkar att lägga upp på bloggen. Kan bli några underliga inlägg innan det lyckas kanske. Ber om ursäkt för det då.


Texten på "sången" måste du nog ha till hands, host.


Nädå, B3 har inget emot att vi sitter och pysslar vid samma bord men med olika saker.


Nä jag vet att jag inte är någon guru på "softwaresequencers". Men att göra små dåliga trudelutter är kul. Det är att spela dem offentligt som är dumt… Fusk – cheat – är att inte använda riktiga syntar (hårdvarusyntar). Då hajar du?


REFRÄNG

This is cheating! Yes I know!


Vers1

Should you realy blame me!

Tell me when youre ready

Tell me how you do it!

Tell me how you want it!

Try to make me like it


Vers2

Try to understand me!

Let me be insane and

Let me do my thing please

Let me giv you pleasure

you dont have like it


Vers3

Giving is a mercy

I know its been a while now

I know i shouldnt do it

I will try to fight it

Trough me to the lions


(Robotröst)

Cubase is cheating.

Software is artificial.

Hardware is for real.

Inga kommentarer: